Hur reklamerar jag?

Om det är något som inte stämmer överens med din leverans önskar vi att du reklamerar detta! Inne på Mina Sidor under fliken Mina Recept > Support hittar du reklamationsfunktionen.

Klicka HÄR för att reklamera. Du kan komma att behöva logga in, men därefter slussas du till reklamationssidan.

Observera att reklamationsfunktionen är tillgänglig från och med samma dag som du mottager leveransen och därefter en vecka fram. En reklamation behövs göras inom 7 dagar efter leverans.


Steg för steg

  • Logga in Mina Sidor.
  • Gå till Mina Recept genom att klicka på Ditt Menyblad på startsidan. Mina recept finner du även i sidomenyn som är placerad längst upp till vänster.
  • Klicka på Support uppe till höger.
  • Klicka på Reklamera.
  • Klicka på den gröna reklamera-knappen för vald leverans. Följ därefter instruktionerna.

När får jag återkoppling på min reklamation?

Hos oss hanteras alla reklamationer manuellt för att varje ärende ska följas upp på rätt sätt - hanteringstiden kan därför variera. I det fall vi behöver mer information angående din reklamation kan du komma att bli kontaktad av oss.

Så fort din reklamation är godkänd skickas en bekräftelse till din registrerade e-postadress. Vi krediterar dig sedan för värdet av den reklamerade varan. Observera att efter en reklamation godkänts sker krediteringen vid nästa betalningstillfälle.

Hur följer ni upp reklamationerna?

Alla reklamationer följs upp både internt och med våra samarbetspartners. Vi för ständigt statistik på inkomna reklamationer för att vår uppföljning ska ha så stor effekt som möjligt och för att varorna i din matkasse ska hålla den kvalitet du förväntar dig.


Hittade du svaret?