Det är alltid minst 7-8* dagars framförhållning som gäller vid alla typer av förändringar, sista dag för justering är alltid söndagar kl. 23.59 en vecka innan leverans.

Denna framförhållning gäller alla typer av ändringar: Av- och påbokning av matkasse och/eller tilläggsprodukt, byte av rätter, adressändring* och betalsätt*.

Vi skickar nämligen iväg våra beställningar till våra leverantörer måndag morgon en vecka innan leverans. Till matvaruleverantörer som budbilschaufförs-leverantörer. Varorna till matkassarna beställs med god framförhållning för att vi ska kunna garantera bra råvaror som räcker till x antal matkassar varje vecka. Vi vill samtidigt undvika matsvinn genom att inte beställa in för mycket och därför behöver vi denna framförhållning av våra kunder. Rutterna läggs upp av chaufförerna i god tid så att det blir välplanerade utifrån vilka kunder som ska leverans i ditt område och hur ni bor i förhållande till varandra. Vi vill kunna planera rutten så smidig och miljövänlig som möjligt.

*antalet dagar beror på vilken leveransdag du har.

*kundtjänst finns till hands om du önskar byta portkod eller ändra dina leveransinstruktioner 7 dagar inom leverans. Kontakta då kundtjänst via chatt eller telefon för snabbast hantering.

*om du redan är kortkund men önskar att uppdatera dina kortuppgifter kan du göra det via Mina Sidor fram tills betalningstillfället. Observera att det inte går att byta betalsätt från kortkund till fakturakund och vice versa inom framförhållningsramen.

Kontakta kundtjänst

Hittade du svaret?