Alla samlingar
Betalning
Varför har jag mottagit ett mejl om att ni har gjort en kreditkontroll av mina uppgifter?
Varför har jag mottagit ett mejl om att ni har gjort en kreditkontroll av mina uppgifter?
Ophelia avatar
Skrivet av Ophelia
Uppdaterad för mer än en vecka sedan

När man registrerar sig som kund hos Linas Matkasse och väljer att betala matkassen via faktura hos vår betalningspartner Walley, görs en kreditupplysning på det registrerade personnumret.

Det är Walley som gör kreditupplysningen och avgör om du som kund är kreditvärdig. Om du får ett avslag på kreditupplysningen, så måste du som kund byta betalsätt innan du kan motta en matkasse.

Du kan kontakta Walley, HÄR, vid eventuella frågor kring fakturor eller kreditupplysningen.

Observera att du måste aktivera ditt konto när du har bytt betalsätt, då kontot automatiskt sätts på paus.

Fick du svar på din fråga?