Vi skickar alltid ut ett SMS om det är så att vi har försökt att debitera ditt betalkort men av någon anledning misslyckats. Det kan finnas flera olika anledningar till varför vi inte kunde ditt debitera kort.
Dem vanligaste orsakerna är:
Kortet hade ingen täckning
Du har fått ett nytt kort med samma kortnummer, men det nya kortet har en ny giltighetstid och du har inte uppdaterat till det nya kortet på Mina Sidor.
Du har ett gammalt betalkort registrerat som inte längre är i bruk
Hur många gånger försöker ni att debitera kortet?
Om vi inte kunde debitera ditt kort första gången så kommer vi försöka en gång till, den andra dragningen sker på torsdagen på förmiddagen. (Det första debiteringsförsöket görs tisdagar för söndagsleveranser och på onsdagen för måndagsleveranser. Debiteringsförsöken sker alltid under veckan efter levererad order).
Hinner jag registrera mitt nya kort innan den andra dragningen?
Ja, om du gör det under onsdagen, alltså samma dag som vi gjorde vårt första debiteringsförsök. Om du loggar in på Mina Sidor och uppdaterar ditt kort under onsdagen kommer vi alltså att försöka att debitera ditt nya kort på torsdagen.
Vad händer om andra dragningen misslyckas?
Om den andra debiteringsförsöket misslyckas skickas det ut en faktura till din registrerade mejladress, avsändaren från detta mejl är Walley, vår betalningspartner som har hand om vår fakturering. Inför kommande leveranser behöver du i tillägg logga in på Mina Sidor och registrera ditt kort igen så att framtida leveranser kan dras från ditt kort.
Hoppas att denna artikel kan svara på dina funderingar kring kortdebitering!